Feng-shui w biznesie

Poradopedia.pl  |   |  + 0  |  Ocena: (głosy: 0)

Feng shui to chińska filozofia, według której nasze życie zależy od sił natury. Może dotyczyć różnych dziedzin - miłości, mieszkania, ogrodu, ale też pracy bowiem coraz większe znaczenie odgrywa właśnie w biznesie. Eliminowanie blokad w przepływie energii można zacząć już na etapie szukania dogodnego miejsca dla swojej firmy.

Lokalizacja firmy

Wybierając odpowiednie miejsce na lokalizację działalności warto najpierw sprawdzić, gdzie znajdują się podobne firmy i w tym samym miejscu założyć swoją. Oczywiście należy pamiętać o zasadzie zdrowego rozsądku i dokonać szczegółowej analizy. Wybór lokalizacji firmy opiera się na podobnych zasadach jak przy lokalizacji domu, choć niektóre aspekty są bardziej zaostrzone - to c przy domu jest jeszcze tolerowane, np.: ze względu na cele mieszkańców, w przypadku firmy może być już niedopuszczalne.

Firma nie powinna być usytuowana w piwnicy, suterenie, a także poniżej okolicznych budynków. Najlepiej na półpiętrze lub wysokim parterze. Trzeba też zadbać o jak najdogodniejsze wejście dla klientów - mogą to być wygodne schody w górę lub niezbyt strome podejście. Klient nie może czuć dyskomfortu związanego z dostaniem się do firmy.

Logo firmy

To bardzo ważny element, w którym powinna być zamknięta symbolika oraz znaczenie i dążenia firmy. Najlepszym kształtem na logo jest kwadrat (ogólnie kwadraty, prostokąty, ostre kształty i kąty proste) - ponoć przyciąga najwięcej pieniędzy, ale też sugeruje pewność, fachowość i uczciwość. Z kolei owalne kształty są dobre dla przedsiębiorców, dla których najważniejszym celem jest kreatywność, twórczość, wiedza. Trójkąty i romby mogą ograniczać przypływ gotówki, a także powodować wewnętrzne konflikty w firmie i kłopoty związane z jej rozwojem. Umieszczone w logo strzałki symbolizują zakotwiczenie aktualnej pozycji oraz wchodzenie na nowy/wyższy etap działania.

Przestrzeń w firmie

Im więcej przestrzeni przed nami, tym większa możliwość kontroli. Biuro prezesa, dyrektora, właściciela firmy powinno znajdować się jak najdalej drzwi wejściowych. Szefowi nie wypada mieć biurka mniejszego niż pozostali pracownicy. Wiele trudności w urządzaniu przestrzeni mogą przysporzyć powierzchnie biurowe typu open space (wprowadzają chaos). W takich wnętrzach pracownicy są mniej efektywni - czasem lepiej, by mniej osób wykonywało tę samą pracę ale w dobrze zorganizowanej przestrzenie, niż odwrotnie. Odpowiednie wykorzystanie zasad Feng shui w zagospodarowaniu przestrzeni wpływa również na podejmowane przez klientów decyzje.

Kolorystyka wnętrza

W kreowaniu wizerunku firmy istotne znaczenie odgrywają także kolory. Aby się wyróżnić i zaistnieć na rynku warto sięgnąć po czerwień. W przypadku pracy wymagającej kreatywności świetnie sprawdzają się odcienie żółtego lub pomarańczowego. Pracując dużo przy komputerze należy postawić na zieleń, która daje wytchnienie zmęczonym oczom. Dla uniknięcia znużenia w wykonywaniu obowiązków zawodowych, warto zmieniać co jakiś czas obrazy znajdujące się w zasięgu wzroku pracowników - kolorem podkładowym powinien być wówczas ciepły odcień żółtego.

Wykorzystanie powyższych zasad w biznesie pozwala usunąć wszelkie blokady i poświęcić całą energię na pracę, podnosząc jej jakość i tym samym dochody firmy.

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz:


Oferta finansowa

Skorzystaj online z szerokiej oferty produktów finansowych z renomowanych instytucji.

Najnowsze porady