Jak wzbudzić zaufanie potencjalnego klienta?

Poradopedia.pl  |  2011-01-31  |  + 0  |  Ocena: (głosy: 0)

Największym sukcesem każdej firmy i jej pracowników jest zdobycie zaufania klientów. Ale jak tego dokonać przy tak ogromnej konkurencji na rynku?

Główne czynniki przyciągające potencjalnego klienta

Profesjonalna obsługa klienta to dzisiaj coś więcej niż tylko szybka wymiana pieniędzy na towar. Na każdą transakcję składa się bowiem wiele okoliczności, do których należą m.in.:

  • dobra reklama produktu bądź usługi,
  • atrakcyjna lokalizacja firmy,
  • obsługa posiadająca wyczerpującą wiedzę i informacje na temat sprzedawanego towaru/usługi,
  • wysoka kultura osobista sprzedawców i pracowników obsługi klienta,
  • elegancka ekspozycja i bardzo dobra jakość wyglądu towaru,
  • konkurencyjne ceny.

Główne czynniki wzbudzające zaufanie klienta

Na zaufanie klientów trzeba sobie zapracować i nie jest to na pewno łatwe, ale warto się starać bo zadowolony klient do nas wróci i dodatkowo poleci nasze usługi/produkty swoim znajomym. Oto kilka wskazówek jak należy postępować, aby wzbudzić zaufanie klienta:

Uśmiech

W rozmowie z klientem staraj się być pogodny i uprzejmy. Posępna mina sprzedawcy może tylko odstraszyć i zniechęcić potencjalnego klienta.

Szczerość

Nigdy nie okłamuj klienta. Zawsze podawaj konkretne informacje na temat oferowanych usług i produktów a także cen i terminów realizacji. Nie zachwalaj nad wyrost zwłaszcza tych ostatnich, bo możesz nie dotrzymać obietnic.

Wiedza

Zaimponuj klientowi swoją wiedzą. Niech się przekona, że wiesz o czym mówisz. Wykaż się dobrą znajomością świadczonych usług albo oferowanych produktów, by klient nie mógł zarzucić Ci niewiedzy i braku kompetencji.

Siła perswazji

Staraj się w prosty i zrozumiały sposób przekonywać klienta do swoich racji (byle słusznych) – w końcu to Ty jesteś specjalistą w swoim fachu. Bądź konsekwentny w tym co mówisz, inaczej klient całkowicie straci do Ciebie zaufanie.

Komunikacja

Nie czekaj, aż klient się do Ciebie odezwie. Pierwszy zaproponuj pomoc, spytaj czym jest dokładnie zainteresowany i wysłuchaj jego oczekiwań względem nabywanej usługi bądź produktu. Rozmawiaj z klientem, by uniknąć wszelkich niejasnych sytuacji przed dokonaniem transakcji.

Konkurencja

Nie powinieneś mówić i myśleć źle o konkurencji; ale możesz nadmienić klientowi np.: że macie ciekawe oferty i promocje, których nigdzie indziej nie znajdzie; karty stałego klienta upoważniające do rabatów; doskonałe zaplecze serwisowe; bezpłatny parking przed firmą (w ten sposób być może uda Ci się zdobyć część klientów konkurencji).

Pamiętaj, że na zaufanie klienta trzeba popracować i to niekiedy bardzo długo. Ludzie po prostu muszą się przekonać do Twoich usług lub produktów – do Waszej firmy, by móc Wam na dobre zaufać. Jednak jeśli się tak stanie, to obie strony będą usatysfakcjonowane. Dzięki Tobie wzrosną zasoby finansowe firmy. A zadowolony klient wkrótce wróci do Ciebie, bo będzie wiedział, że u Was otrzyma pewny produkt/usługę
w dobrej cenie i obsługę na najwyższym poziomie. Bo klient profesjonalnie obsłużony to klient szczęśliwy i zadowolony.

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz: