Poradopedia.pl

10 cech dobrej księgowej

Autor: balancesheet | 16 August 2016 14:26

Tagi: biuro księgowe, biuro rachunkowe, kadry i płace, kpir, księgowa, księgowość, pełna księgowość, rozliczenia firm, usługi rachunkowe, Praca i Kariera, porada, pomoc, instrukcja, 10, cech, dobrej, księgowej

Rzetelnie i profesjonalnie prowadzona księgowość w dużym stopniu decyduje o sukcesie przedsiębiorstwa, dlatego każdemu właścicielowi zależy na znalezieniu osoby, na której mógłby bezwarunkowo polegać. Jaka powinna być idealna księgowa?

Przygotowanie do pracy w biurze rachunkowym wiąże się z długim oraz wymagającym zaangażowania procesem nabywania wiedzy i praktycznych umiejętności. Do kompetencji niezbędnych przy pracy w księgowości zaliczają się:

1. Wykształcenie
Ukończenie ekonomicznej uczelni wyższej na poziomie magisterskim jest dowodem odbycia solidnego etapu przygotowawczo do pracy w zawodzie.

2. Doświadczenie
Samo przygotowanie merytoryczne nie wystarcza do tego, by opanować w pełni pracę w zakresie usług rachunkowych. Dobrze jest, jeśli osoba, której powierzamy prowadzenie księgowości firmy, posiada przynajmniej kilkuletnie doświadczenie na danym stanowisku.

3. Umiejętność pracy w zespole
Sprawnie prosperujące przedsiębiorstwo wymaga współpracy wielu osób, dlatego księgowa powinna posiadać umiejętność nawiązywania poprawnych relacji z innymi pracownikami.

4. Zdolność organizacji czasu i przestrzeni

Porządek na biurku i w dokumentach to niezbędne minimum. Istotna jest także terminowość i punktualność, które zdecydowanie ułatwiają współpracę.

 

Cechy osobowościowe dobrej księgowej

Oprócz umiejętności możliwych do wyuczenia, dobra księgowa powinna także wyróżniać się następującymi cechami osobowościowymi:

5. Ambicja - która mobilizuje do ciągłej pracy nad sobą, podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności;

6. Zaangażowanie - stosunek do pracy (a więc wkładanie starań w podejmowane aktywności i poważne traktowanie swoich obowiązków) procentuje w postaci jej efektów;

7. Elastyczność - umiejętność adaptacji do zastałych warunków (miejsca, zakresu czasowego, specyfiki działalności firmy) umożliwia efektowne wykonywanie powierzanych zadań;

8. Lojalność - oddany pracownik ma świadomość działania na rzecz wspólnej sprawy, identyfikuje się z firmą i jej właścicielem;

9. Odporność na stres - pozwala pracować pod presją czasu i skupiać się procesie wykonywania zadań, a nie na samym ich efekcie końcowym;

10. Wysoka kultura osobista - przydatna w kontaktach ze współpracownikami, szefem, a także z przedstawicielami urzędu skarbowego. 

Zawód księgowej wymaga posiadania odpowiednich kompetencji, ale i wrodzonych predyspozycji. Jedynie uwzględnienie obu tych obszarów umożliwi nam wybór osoby, która profesjonalnie i z pasją zajmie się sprawami rachunkowymi naszej firmy.

Wydruk ze strony:
https://www.poradopedia.pl/praca-i-kariera/10-cech-dobrej-ksiegowej,5135.html
© Poradopedia.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone