Jak działa Executive search?

Poradopedia.pl  |   |  + 0  |  Ocena: (głosy: 0)

Executive search to metoda rekrutacyjna stosowana w celu pozyskiwania wysokiej rangi specjalistów różnych dziedzin. Na rynku częściej jednak funkcjonuje nazwa headhunting, a osoby zajmujące się werbowaniem pracowników do swoich firm to headhunterzy, czyli "łowcy głów".

W procesie rekrutacji metodą Executive search wykurzystuje się następujące narzędzia: Direct search - bezpośredni kontakt z kandydatami w firmach konkurencyjnych, Informal networking - korzystanie z profesjonalnych kontaktów zgromadzonych przez firmę w trakcie wieloletniej działalności oraz Analizę baz danych. Każdy z tych elementów jest idealnie dopasowany do specyficznych potrzeb stanowiska pracy.

Zakres działań w ramach Executive search

  1. Definiowanie stanowiska pracy pod względem oczekiwań i struktury pracodawcy.
  2. Określanie kryteriów selekcji i przygotowywanie listy miejsc, z których można pozyskać kandydatów.
  3. Przeszukiwanie baz danych z uwzględnieniem ustalonych kryteriów.
  4. Wykorzystywanie kontaktów zgromadzonych przez firmę rekrutacyjną i zachęcanie kandydatów do uczestnictwa w rekrutacji.
  5. Bezpośredni kontakt z osobami zajmującymi pożądane stanowiska w firmach konkurencyjnych.
  6. Szczegółowe wywiady z kandydatami - weryfikacja doświadczenia zawodowego, ocena kwalifikacji i predyspozycji do wykonywania zadań na danym stanowisku pracy, poziom dyspozycyjności, itp.
  7. Stosowanie testów i kwestionariuszy psychologicznych.
  8. Dokładne i rzetelne badanie referencji.
  9. Sporządzanie raportu z procesu rekrutacyjnego - przedstawianie wyselekcjonowanych kandydatów pracodawcy, organizowanie spotkań.
  10. Mediacje w negocjacjach dotyczących warunków pracy.

Tego typu rekrutacją zajmują się wyspecjalizowane formy doradcze z dużą wiedzą i bogatym zapleczem do jej sprawnej realizacji. Dzięki Executive search, osoby rekrutujące docierają do najbardziej niedostępnych kandydatów - skupiają się na precyzyjnie określonym otoczeniu i identyfikują odpowiednie osoby poprzez analizę właściwych grup zawodowych oraz firm o podobnym profilu działalności i strukturze organizacyjnej.

Headhunter dokonuje rozeznania na rynku, sprawdza kto ma podobny do oferowanego zakres obowiązków i składa kandydatowi odpowiednią propozycję pracy.

Korzyści wynikające z zastosowania metody Executive search:

  • wysoka skuteczność rekrutacji,
  • kompleksowa ocena kwalifikacji i predyspozycji kandydatów,
  • ograniczenie czasu rekrutacji do niezbędnego minimum,
  • poufność procesu rekrutacyjnego.

Executive search to bardzo skuteczna metoda, a gwarancją jej efektywności jest dokładne opracowanie wszystkich elementów poszukiwania. Taka rekrutacja jest jednak czasochłonna i może trwać miesiącami, zaś koszty jej prowadzenia wynoszą ok. 20-30% rocznego wynagrodzenia pracownika na szukanym stanowisku.

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz: