Jakie są zasady płacenia rachunku podczas spotkań z klientem?

Poradopedia.pl  |   |  + 0  |  Ocena: (głosy: 0)

Partnerzy biznesowi często załatwiają swoje sprawy poza siedzibą firmy, umawiając się na spotkanie w restauracji. Business lunch to doskonała okazja do tego, aby nawiązać nieformalne kontakty z klientem i dać się poznać z jak najlepszej strony.

Niestety nie zawsze wiadomo, jak się zachować gdy przychodzi moment płacenia rachunku. Kto powinien go uregulować? O tym poniżej.

  • Naturalną i ogólnie przyjętą, w kontaktach służbowych rzeczą jest to, że kontrahentom, klientom czy pracownikom oferuje się poczęstunek podczas spotkań w ramach prowadzonej działalności;
  • Jedząc obiad lub kolację biznesową, obowiązują podobne zasady jak w przypadku spotkań czysto towarzyskich;
  • Podczas spotkania z klientem, rachunek powinna uregulować osoba, która zaprasza do restauracji - bez względu na zajmowane stanowisko czy płeć. Savoir vivre w biznesie nie rozpatruje kwestii regulowania należności poprzez pryzmat płci;
  • Gospodarz spotkania biznesowego zawsze reguluje należność, robiąc to dyskretnie i z dala od stolika, nie czekają aż kelner przyniesie rachunek. Może również umówić się wcześniej z restauracją i zapłacić przelewem;
  • Zdarza się i tak, że strony (po wcześniejszym umówieniu się) regulują rachunek wspólnie.

Podsumowując - kto zaprasza, ten płaci. W dobrym tonie jest wcześniejsze poinformowanie o tym fakcie klienta zaproszonego na spotkanie biznesowe.

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz: