Jak stworzyć profil firmy na Facebooku?

Poradopedia.pl  |   |  + 2  |  Ocena: (głosy: 0)

Firmy pragnące dotrzeć do jak największej grupy klientów, tworzą swoje profile na Facebooku. Posiadanie takiego konta może przynieść wiele korzyści, ale pod warunkiem że spełnione zostaną poniższe punkty.

Strategia działania

Aby osiągnąć sukces, firma musi wziąć pod uwagę nie tylko cel biznesowy, ale też specyfikę grupy docelowej. Należy więc zastanowić się, co można zaproponować odbiorcom, aby zdobyć ich zainteresowanie. Przed podjęciem jakichkolwiek kroków, warto zdefiniować ów cel i pomyśleć nad kampanią promocyjną, która zachęci użytkowników. Jednym z najlepszych na to sposobów są konkursy, budujące pozytywne skojarzenia z daną marką.

Kategoria i nazwa firmy

Na początek należy wejść na stronę http://www.facebook.com/pages/create.php i wybrać kategorię dla swojej strony. Może to być:

  • lokalny biznes lub miejsce,
  • firma, organizacja lub instytucja,
  • marka lub produkt,
  • artysta, zespół lub osoba publiczna,
  • rozrywka,
  • strona dobroczynnej organizacji non-profit lub społeczności.

Następnie pojawi się lista, którą należy rozwinąć i wybrać odpowiednią dla swojej firmy branżę. Po uzupełnieniu wymaganych pól, należy zaakceptować regulamin.

W nazwie strony warto uwzględnić krótkie hasło wyjaśniające, czy zajmuje się firma. Odradza się publikację świeżo utworzonej strony - przez pewien czas lepiej popracować na wersji roboczej. Po dopracowaniu profilu i uzyskaniu w pełni zadowalającego wyglądu strony, można udostępnić ją wszystkim użytkownikom.

Skrócony adres strony

Po osiągnięciu liczby 25 fanów, strona może uzyskać skrócony adres internetowy (username): http://facebook.com/nazwa-strony. Powinien to być przemyślany wybór, gdyż raz ustawionego adresu nie będzie można zmienić.

Obrazek profilowy

Wyświetlany jest w tym miejscu, w którym na stronach www powinno znajdować się logo. W przestrzeni jaką oferuje Facebook, można zmieścić całkiem sporą grafikę w układzie pionowym (optymalny rozmiar to 180x540 pikseli). Na podstawie obrazka profilowego zostanie wygenerowany avatar strony.

Landing page (strona docelowa)

Należy przygotować specjalną zakładkę powitalną i ustawić ją jako domyślną dla nowych użytkowników. Jak najkrócej należy opisać firmę i wypunktować korzyści płynące z zostania fanem jej strony. Zakładka powinna być atrakcyjna wizualnie, aby Internauta z przyjemnością kliknął opcję "Lubię to!".

Zaproszenia

Zaproszenia na różnego rodzaju eventy (wydarzenia), np.: na premierę nowego produktu, wymagają reakcji ze strony użytkowników, tzn. zaakceptowania bądź odrzucenia, a każde wciągnięcie w interakcję działa na korzyść firmy. Zaakceptowane wydarzenie jest widoczne w formie przypomnienia o zbliżającym się terminie. Dodatkowo, do uczestników można wysyłać przypomnienia.

Aplikacje

Do promocji firmowej strony można wykorzystać istniejące aplikacje, jednak najlepszy efekt przyniesie stworzenie czegoś nowego (swojego). Taka aplikacja może być elementem większej akcji, np.: przy obsłudze konkursu.

Reklamy Facebook Ads

Chcąc przyciągnąć jak największą liczbę klientów, nie należy reklamować firmy ani jej oferty, lecz samą stronę oraz korzyści wiążące się z bycia jej fanem.

Tworząc profil firmowy na Facebooku, warto wykorzystać własną wiedzę i doświadczenie, zachowując przy tym zdrowy rozsądek.

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz:


Liczba komentarzy: 2
~Tom | 2011-12-01 01:20
Polecam listę polskich kreatorów zakładek do profil i firmowych na Facebooku: http://www.slideshare.net/tomaszsmykowski/jak-doda-zakadk...