Niewyspanie - jak przetrwać dzień

Poradopedia.pl  |   |  + 3  |  Ocena: (głosy: 0)

Zdrowy sen zapobiega apatii , przeciwdziała przygnębieniu, nasila uczucie zadowolenia i radości, łagodzi emocje, likwiduje napięcie psychiczne, zwalcza stres. Kiedy śpisz, Twój organizm regeneruje się, aby w ciągu dnia poradzić sobie z ewentualnymi uszkodzeniami.

Niewyspanie

Czasami jednak każdemu zdarzy się zarwać noc a przyczyny tego mogą być naprawdę różne. Efekt niestety zawsze bywa taki sam: ogromne zmęczenie, brak koncentracji i tęsknota za łóżkiem. Jest kilka sposobów na przetrwanie dnia po nieprzespanej nocy. Metody te chociaż w pewnym stopniu pomogą Ci zwalczyć zmęczenie i ożywić umysł.

  1. Zaraz po przebudzeniu otwórz szeroko okno w pokoju. Świeże powietrze szybko Cię rozbudzi i doda energii.
  2. Weź zimny prysznic lub obmyj twarz zimną wodą. Obniż temperaturę pomieszczenia, w którym przebywasz i ubierz się lekko. To kolejny bodziec dla organizmu, aby nie usypiał.
  3. Zjedz lekkie śniadanie, np.: jajecznicę, tosty z miodem lub muesli. Potrawy te zneutralizują alkohol znajdujący się w organizmie (oczywiście, jeśli poprzedniego dnia dużo wypiłeś).
  4. W ciągu dnia jedz w małych ilościach, najlepiej produkty wysokobiałkowe (ryby, nabiał). Unikaj produktów zawierających dużo cukru - dostarcza organizmowi błyskawicznej dawki energii, która równie szybko się wyczerpuje. Nie przejadaj się - pełni żołądek sprawi, że poczujesz się senny i ociężały; trudniej będzie Ci się skupić na nauce lub pracy.
  5. Pij dużo wody, aby nie dopuścić do odwodnienia organizmu.

  6. Unikaj picia dużej ilości kawy
    . Szybko pobudza, ale później następuje gwałtowny spadek jej działania i pojawia się dołek energetyczny. O wiele lepsza jest zielona herbata lub yerba mate. Wszelkiego rodzaju energy drinki to tak naprawdę mieszanka toksycznych substancji, które mogą wyrządzić więcej złego niż dobrego.
  7. Od czasu do czasu poruszaj się trochę. Idź na spacer, pobiegaj albo wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających. A jeśli jesteś bardzo słaby, to chociaż przeciągnij się co jakiś czas, napnij mięśnie, pokręć głową - wszystko to przyspieszy krążenie krwi i dotlenie mózgu.
  8. Otaczaj się odpowiednimi zapachami, najlepiej tymi intensywnymi. W takich chwilach najbardziej zalecane są olejki eteryczne z sosny i eukaliptusa - pomagają uporać się ze zmęczeniem. Równie uspokajająco działa ponoć sam zapach kawy.
  9. Zrób sobie masaż. Pobudzająco działa masowanie czubka głowy, karku oraz dłoni w miejscu pomiędzy kciukiem a palcem wskazującym.
  10. Zadbaj o o odpowiednie oświetlenie pomieszczenia, w którym przebywasz. O wiele lepiej i efektywniej będziesz pracował/uczył się, gdy do wnętrza będą wpadały promienie słoneczne.
  11. Słuchaj energetycznej muzyki. Wolna i zbyt nastrojowa zadziała usypiająco.
  12. Urwij sobie krótką drzemkę (10-15 minut), jeśli masz taką możliwość. Uważaj tylko, by nie zakończyła się kilkugodzinnym snem a w rezultacie kolejną nieprzespaną nocą (nastaw budzik lub alarm w telefonie).
  13. Najlepszym lekarstwem na kaca są kwaśne oraz zawierające duże ilości magnezu owoce. Należą do nich m.in.: mandarynki, czarne porzeczki, grejpfruty i daktyle. Powinieneś o tym pamiętać,jeśli poprzedniej nocy nadużyłeś alkoholu.
  14. Zmień dotychczasowe nawyki - idź do szkoły/pracy inną drogą niż zazwyczaj. Tego dnia zrezygnuj z prowadzenia samochodu - piesza wędrówka zmusi Twój mózg do myślenia.

Nieprzespane noce, o ile zdarzają się coraz częściej również wpływają na zdrowie i urodę. Brak snu sprawia, że skóra zaczyna mieć trudności z naturalną regeneracją a niewyraźny wygląd cery jest efektem braku złuszczania naskórka oraz zmniejszonego krążenia krwi, w wyniku którego następuje niedotlenienie komórek. Skutki nieprzespanych nocy mogą być bardzo przykre. Wśród najczęstszych wyróżnia się: stale utrzymujące się zmęczenie i pogorszenie stanu zdrowia, widoczny spadek wydolności i sprawności intelektualnej, apatyczność, problemy z koncentracją, a nawet agresję i brak chęci do życia. Dlatego kładź się i wstawaj o regularnych godzinach. To bardzo ważne, byś nie wypadł ze swojego codziennego rytmu spania i czuwania.

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz:


Liczba komentarzy: 3
~fdgfd | 2015-06-30 10:04
Forsen nie działa sprawdzałem szkoda kasy
~Kristaliza | 2013-07-14 21:41
Po co się męczyć, mnie też pomaga Forsen
~La Luna | 2013-06-30 13:53
Jeżeli cierpi się na bezsenność i utnie się nawet najmniejszą drzemkę w ciągu dnia, to koniec spania w nocy już napewno. Wolę wziąć coś delikatnego, ziołowego typu Forsen i nie męczyć się .