Poradopedia.pl

Kradzież dokumentów - co robić, gdzie zgłosić?

Autor: joasia | 28 September 2010 14:40

Tagi: dokumenty zastrzeżone, kradzież dokumentów, zgubiona karta płatnicza, zgubione dokumenty, zgubiony dowód, Prawo, porada, pomoc, instrukcja, Kradzież, dokumentów, -, co, robić,, gdzie, zgłosić?

Niezależnie od tego czy zgubiłeś dokumenty czy zostały one skradzione, koniecznie powinieneś poinformować odpowiednie organy i zastrzec dokumenty, aby uniemożliwić ich wykorzystanie przez oszustów.
  1. Powiadom policję
  2. Zawiadom najbliższy oddział gminy i wyrób nowe dokumenty
  3. Zastrzeż dokumenty w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE

System DZ to system chroniący osoby, które zgubiły swoje dokumenty tożsamości. Ogranicza on możliwość ich wykorzystania do celów przestępczych.W systemie uczestniczą banki oraz firmy, które identyfikują swoich klientów właśnie na podstawie dokumentów tożsamości.

Aby zastrzec dokumenty należy się zgłosić do odziału banku, którego jesteśmy klientami lub, gdy nie posiadamy rachunku, do innej placówki banku, który przyjmuje zgłoszenia od wszystkich osób (listę tych banków znajziesz w odnośnikach poniżej porady).

Informacje o kradzieży twojego dokumentu są błyskawicznie przekazywane dalej.

Najważniejsze dokumenty, które należy zastrzec to:

  • dowód osobisty
  • paszport
  • prawo jazdy
  • karta stałego pobytu
  • książeczka wojskowa
  • dowód rejestracyjny
  • karty płatnicze
Wydruk ze strony:
https://www.poradopedia.pl/prawo/kradziez-dokumentow-co-robic-gdzie-zglosic,1513.html
© Poradopedia.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone