Autor: Poradopedia.pl | 5 August 2011 16:04
Tagi: groupon, internet, kupony, kupony grupowe, serwisy zakupów grupowych, Technologia, porada, pomoc, instrukcja, Jak, działa, Groupon, i, inne, serwisy, zniżkowe?
Zakupy grupowe cieszą się ogromną popularnością na całym świecie. Mechanizm znany od lat, dopiero od niedawna pojawił się w Internecie; w 2008 roku powstała serwis Groupon, który codziennie wyróżnia atrakcyjne oferty informując o tym zarejestrowanych użytkowników.
Groupon oferuje różnego rodzaju usługi poczynając od obiadu w restauracji poprzez wizytę u fryzjera a kończąc na zagranicznej wycieczce. Oferty pojawiające się w serwisie są dość różnorodne, jednak po dłuższej obserwacji można odnieść wrażenie, że ograniczają się do kilku branż a mianowicie: gastronomicznej, kosmetycznej, rekreacyjnej i turystycznej. Z reguły nie umieszcza się ofert promujących broń lub usługi klinik aborcyjnych.
Oferty są grupowane według regionów i miast, dlatego nie ma większego problemu ze znalezieniem ciekawej promocji w swojej okolicy. Aby konkretna oferta mogła być zrealizowana, musi zebrać się odpowiednia grupa chętnych klientów a póki co tych nie brakuje.
Dzięki takim serwisom jak Groupon, cena produktu jest niższa niż w przypadku zakupu indywidualnego - na podobnej zasadzie działają również inne platformy. Do najpopularniejszych należą m.in.: Gruper, FastDeal, MyDeal, Cuppon, Frupi, KlubZnizek i Okazjoteka.
Zdarzają się też takie sytuacje, w których firmy nie rozumiejąc idei zakupów grupowych oferują "sztuczne promocje" i wykorzystują naiwność klientów. Proponują np.: "Kupon wart 200 zł za 60 zł" - kiedy w rzeczywistości usługa ta kosztuje 55 zł. Wystarczy jednak sprawdzić na stronie internetowej danej firmy lub zapytać telefonicznie o cenę usługi bez zniżki Grouponu czy innego serwisu a wtedy wszystko będzie jasne.
Serwisy zniżkowe mogą przynosić korzyści, ale należy pamiętać o kilku ważnych czynnikach decydujących o skuteczności i opłacalności inwestycji.
Serwisy zniżkowe dają wiele korzyści klientom jak i firmom sprzedającym swoje produkty. Każdą transakcję należy jednak dobrze przemyśleć i pamiętać nie tylko o potencjalnych zyskach, ale też o ryzyku.