Poradopedia.pl

Jak działa Groupon i inne serwisy zniżkowe?

Autor: Poradopedia.pl | 5 August 2011 16:04

Tagi: groupon, internet, kupony, kupony grupowe, serwisy zakupów grupowych, Technologia, porada, pomoc, instrukcja, Jak, działa, Groupon, i, inne, serwisy, zniżkowe?

Zakupy grupowe cieszą się ogromną popularnością na całym świecie. Mechanizm znany od lat, dopiero od niedawna pojawił się w Internecie; w 2008 roku powstała serwis Groupon, który codziennie wyróżnia atrakcyjne oferty informując o tym zarejestrowanych użytkowników.

Groupon oferuje różnego rodzaju usługi poczynając od obiadu w restauracji poprzez wizytę u fryzjera a kończąc na zagranicznej wycieczce. Oferty pojawiające się w serwisie są dość różnorodne, jednak po dłuższej obserwacji można odnieść wrażenie, że ograniczają się do kilku branż a mianowicie: gastronomicznej, kosmetycznej, rekreacyjnej i turystycznej. Z reguły nie umieszcza się ofert promujących broń lub usługi klinik aborcyjnych.

Oferty są grupowane według regionów i miast, dlatego nie ma większego problemu ze znalezieniem ciekawej promocji w swojej okolicy. Aby konkretna oferta mogła być zrealizowana, musi zebrać się odpowiednia grupa chętnych klientów a póki co tych nie brakuje.

Dzięki takim serwisom jak Groupon, cena produktu jest niższa niż w przypadku zakupu indywidualnego - na podobnej zasadzie działają również inne platformy. Do najpopularniejszych należą m.in.: Gruper, FastDeal, MyDeal, Cuppon, Frupi, KlubZnizek i Okazjoteka.

Kilka wskazówek dla kupujących:

  1. Na stronie danego serwisu znajduje się licznik pokazujący czas przez jaki można jeszcze nabywać kupony;
  2. Aktualne oferty znajdują się na stronie głównej w danym mieście;
  3. Aby kupić oferowany kupon należy dokonać płatności w serwisie;
  4. Na adres e-mail wysyłany jest kupon, który należy wydrukować a następnie okazać Usługodawcy przed realizacją usługi. Kupon jest środkiem płatniczym, pokrywającym w 100% wartość oferowanej na platformie usługi. Usługodawca współpracujący z danym serwisem potraktuje kupon jako zapłatę;
  5. Kupon ma określoną ważność; jest ważny na okaziciela tzn. że można go podarować bliskiej osobie lub znajomemu w prezencie;
  6. Serwisy zniżkowe informują na bieżąco o nowych ofertach w danym mieście, poprzez mailowy newsletter a także serwisy społecznościowe, m.in.: Facebook;
  7. Polecając dany serwis komuś, kto jeszcze z niego nie korzysta, można otrzymać bonusy pieniężne a następnie wymienić je na zakup usług w tym właśnie serwisie;
  8. Aby otrzymywać informacje o atrakcyjnych ofertach w swoim regionie, należy podać adres e-mail, wybrać miasto i zamówić Newsletter.

Zdarzają się też takie sytuacje, w których firmy nie rozumiejąc idei zakupów grupowych oferują "sztuczne promocje" i wykorzystują naiwność klientów. Proponują np.: "Kupon wart 200 zł za 60 zł" - kiedy w rzeczywistości usługa ta kosztuje 55 zł. Wystarczy jednak sprawdzić na stronie internetowej danej firmy lub zapytać telefonicznie o cenę usługi bez zniżki Grouponu czy innego serwisu a wtedy wszystko będzie jasne.

Kilka wskazówek dla sprzedających:

Serwisy zniżkowe mogą przynosić korzyści, ale należy pamiętać o kilku ważnych czynnikach decydujących o skuteczności i opłacalności inwestycji.

  1. Przed wystawieniem oferty należy skontaktować się z kilkoma platformami i poznać ich warunki a także zrobić kalkulację kosztów i zysków;
  2. Wdrażając w firmie promocję z użyciem zakupów grupowych należy odpowiednio przygotować ofertę, czyli:
  • wyznaczyć cel działania; wówczas łatwiej będzie zbudować strategię sprzedaży,
  • wykonać analizę kosztów; sprawdzić ewentualne ryzyko i oszacować zwrot z inwestycji,
  • ustalić maksymalną liczbę kuponów; taką którą jest się w stanie zrealizować. Ważne jest również narzucenie limitu liczby kuponów możliwych do zakupienia przez jedną osobę,
  • określić termin realizacji kuponów; nie ograniczać go zbytnio. Na promocję najlepiej wybrać okres przypadający na szczyt sezonu dla określonej branży; jeśli sprzedaż dotyczy większej liczby kuponów, warto rozłożyć je w czasie aby uporać się z promocyjnymi zamówieniami i jednocześnie umożliwić bezproblemową ich realizację klientom (wtedy obie strony będą usatysfakcjonowane).

Serwisy zniżkowe dają wiele korzyści klientom jak i firmom sprzedającym swoje produkty. Każdą transakcję należy jednak dobrze przemyśleć i pamiętać nie tylko o potencjalnych zyskach, ale też o ryzyku.

Wydruk ze strony:
https://www.poradopedia.pl/technologia/jak-dziala-groupon-i-inne-serwisy-znizkowe,2075.html
© Poradopedia.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone