Poradopedia.pl

Zwrot towaru kupionego przez Internet

Autor: Poradopedia.pl | 10 December 2012 17:22

Tagi: internet, prawo, zakupy, Technologia, porada, pomoc, instrukcja, Zwrot, towaru, kupionego, przez, Internet

Towary kupiowane przez Internet nie zawsze zgadzają się z przedstawionym opisem. Jeśli dany produkt nie spełnia Twoich oczekiwań, zwróć go sprzedawcy. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak tego dokonać.

Zakupy przez internetMasz prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni od momentu jego dostarczenia, bez podania przyczyny (gdy towar jest nieużywany). Jeśli sprzedawca nie poinformuję Cię o takiej możliwości w określonym czasie, ów 10-dniowy termin wydłuża się do 3 miesięcy. Prawo do odstąpienia od umowy zależy w tym wypadku od dwóch przesłanek: sprzedawca musi być przedsiębiorcą; umowa sprzedaży zawarta na odległość nie może być wynikiem aukcji.

Do momentu powrotu towaru do sprzedawcy, to Ty jesteś za niego odpowiedzialny. Jeśli produkt zostanie uszkodzony lub zagubiony, poniesiesz odpowiedzialność finansową za straty i będziesz musiał starać się o odszkodowanie. Zapakuj więc dobrze towar i wybierz pewnego kuriera, by nie stracić podwójnie. Zwracając dany produkt bez podania przyczyny, do paczki musisz dołączyć również oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży z własnoręcznym podpisem.

Ty ponosisz koszty przesyłki zwrotnej. Sprzedawca natomiast jest zobowiązany przyjąć towar i zwrócić Ci pieniądze w ciągu 14 dni - wówczas umowę uważa się za niezawartą, a Ty jesteś zwolniony z wszelkich zobowiązań. Jeśli wpłaciłeś jakieś pieniądze wcześniej, możesz domagać się odsetek ustawowych od przedpłaty, od dnia jej dokonania.

W pewnych sytuacjach nie możesz korzystać z prawa do zwrotu towaru kupionego przez Internet. Dotyczy to np.: programów komputerowych zapisanych na nośnikach oraz nagrań audialnych i wizualnych, z których zostało usunięte oryginalne opakowanie. Nie możesz zwrócić towaru wykonanego na zamówienie lub choćby minimalnie zmodyfikowanego na Twoją prośbę - takie produkty możesz jedynie reklamować, o ile zostały wykonane niezgodnie z zawartą umową.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie będzie Ci przysługiwało również w przypadkach:

  • świadczenia usług rozpoczętych za Twoją zgodą, przed upływem 10-dniowego terminu;
  • świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym;
  • świadczeń o właściwościach określonych w złożonym przez Ciebie zamówieniu bądź ściśle związanych z Twoją osobą;
  • świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą być zwrócone lub ulegają szybkiemu zepsuciu;
  • usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych;
  • dostarczania prasy.

Pamiętaj, by zawsze sprawdzać stan paczki oraz towaru przy kurierze. Dopiero po akceptacji podpisz i ewentualnie zapłać.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 31 marca 2000 r., Nr 22, poz. 271 ze zm.).

Wydruk ze strony:
https://www.poradopedia.pl/technologia/zwrot-towaru-kupionego-przez-internet,3161.html
© Poradopedia.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone