Autor: Carl Shapiro, Hal R. Varian
			
Tłumacz: KatarzynaMasłowska,CezarMatkowski,AgnieszkaSobolewska
			
Data wydania: 11 April 2007
			Pierwsza książka wyjaśniająca mechanizmy ekonomii sieciowej Prawo sieci. Jak informacje stają się produktami i nabierają wartości? Wyszukiwarki, e-booki i inne modele zysku w erze informacji Jak państwowa polityka informacyjna wpływa ...
			
				Format: B5     ISBN: 83-246-0157-0     EAN: 9788324601578
			
			
			
		 
		
			Opis książki
			 Pierwsza książka wyjaśniająca mechanizmy ekonomii sieciowej 
-  Prawo sieci. Jak informacje stają się produktami i nabierają wartości? 
-  Wyszukiwarki, e-booki i inne modele zysku w erze informacji 
-  Jak państwowa polityka informacyjna wpływa na sferę biznesu? 
 Kto zyskuje, a kto traci w realiach ekonomii sieciowej? 
Światem rządzą informacje. To właśnie one, a nie dobra przemysłowe, są dziś główną siłą napędową rozwoju światowych rynków. Klienci specjalnych serwisów giełdowych płacą najwięcej za wiadomości otrzymywane w czasie rzeczywistym. Bazy danych są cenne, ponieważ oferują dostęp do informacji przefiltrowanych. Wydawcy encyklopedii elektronicznych zarabiają na eliminacji nośnika papierowego. A dostawcy plików muzycznych MP3 skutecznie obchodzą kosztowny system dystrybucji płyt. To tylko nieliczne z wielu sposobów zarabiania pieniędzy na handlu informacją. 
 Autorzy tej książki od dwudziestu pięciu lat badają siły ekonomiczne decydujące o sukcesie lub porażce w gospodarce sieciowej. Omawiają sprawdzone zasady gry na rynkach informacji. Skorzystaj z ich doświadczenia i dowiedz się, jak: 
-  "opakować" informację w usługi i produkty podnoszące jej wartość, 
-  sprzedawać podobne wiadomości po różnych cenach, 
-  zarabiać na wdrażaniu kolejnych wersji produktów informacyjnych, 
-  zabezpieczać swoją własność intelektualną przed piractwem, 
-  wprowadzać nowe standardy odcinające konkurencję od klientów, 
-  przenieść silną markę do świata wirtualnego. 
 Przełomowy bestseller wprost z Doliny Krzemowej, 
rekomendowany przez dyrektorów firm
Intel, Novell Inc., Amazon.com oraz 3Com