Każda zmiana zachodząca w ludzkim życiu - zarówno ta planowana, jak i nadchodząca znienacka - rodzi w nas lęk i niepokój. Tymczasem osiąganie kolejnych, ambitnych i dalekosiężnych celów zawsze wiąże się z dokonywaniem zmian, podejmowaniem trudnych decyzji i radzeniem sobie z ich konsekwencjami. W chwilach zwątpienia, na życiowym zakręcie czy rozdrożu wszyscy potrzebują wsparcia, dobrego przykładu, inspiracji, a czasem choćby życzliwego słowa i szczerej porady. Tego wszystkiego można oczywiście oczekiwać od rodziny i przyjaciół, ale często bywa nam potrzebny ktoś z zewnątrz, kto spojrzy na nasze problemy z nowej perspektywy i delikatnie skieruje nas we właściwą stronę. Na tym właśnie polega rola coacha — choć trzeba pamiętać, że taka osoba jest tylko towarzyszem podróży, a istotnych zmian we własnym życiu musimy dokonać sami.
Jeśli w Twoim życiu zapanował chaos lub pragniesz dokonać w nim zmiany na lepsze, a także jeśli zawodowo zajmujesz się coachingiem, to wymarzona pozycja dla Ciebie. W książce tej znajdziesz mnóstwo rzetelnych wiadomości i refleksji na temat coachingu oraz rozmaitych technik przydatnych podczas praktyki coacha. Autorka (od lat zajmująca się tą dziedziną) przytacza tu konkretne przykłady, zapisy własnych rozmów i sesji coachingowych, a jej głównym celem jest pokazanie wartości coachingu w codziennym działaniu. Dowiesz się, jak pomóc innym rozwiązać konkretne, życiowe problemy, jak motywować i inspirować, jak uczyć asertywności. Zrozumiesz, dlaczego warto praktykować auto-coaching. To cenna wiedza, która prędzej czy później z pewnością Ci się przyda.
Katarzyna Helena Kowalska - coach, trener biznesu, mentor kariery, konsultantka ds. strategicznego zarządzania personelem (HR) i rozwoju osobistego. Aktywna zawodowo od siedemnastu lat. Posiada bogate doświadczenie nie tylko w dziedzinie zasobów ludzkich, ale także zarządzania przedsiębiorstwem. Od kilku lat dzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami, prowadząc sesje coachingowe, szkolenia i warsztaty. Jest specjalistką z zakresu strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. Szkoli z tematów takich, jak: rekrutacja i ocena pracownicza, przywództwo i motywowanie, komunikacja i efektywna współpraca w zespole, coaching i inteligencja emocjonalna. Nie ogranicza się jednak do tematyki HR - prowadzi także szkolenia z zakresu autodiagnozy, autoprezentacji i wystąpień publicznych czy zarządzania konfliktem.