Zaproszenie na rozmowę to już wielki sukces i jednocześnie ogromna szansa, której nie powinno się zmarnować złym przygotowaniem
"Halo? Czy to pani Anna Nowak (pan Jan Kowalski)? Z przyjemnością informuję, iż pierwszy etap procesu rekrutacji okazał się pomyślny. Chcemy zaprosić panią (pana) na rozmowę kwalifikacyjną. Czwartek, godzina dziewiąta rano w siedzibie naszej firmy, serdecznie zapraszam". Na Twojej twarzy już pojawia się szeroki uśmiech, już chcesz krzyczeć z radości, gdy na samym końcu rozmowy miła pani po drugiej stronie słuchawki dodaje: "Aha, rozmowa odbędzie się w języku angielskim", co skutecznie studzi Twój zapał…
Oczywiście znasz język - podczas zagranicznych wakacji bez problemu robisz zakupy i pytasz o drogę; w kinie oglądasz film, tylko czasem zerkając na polskie napisy; ba, spotkawszy obcokrajowca, z przyjemnością rozpoczynasz towarzyską pogawędkę. Jednak rozmowa kwalifikacyjna w obcym języku to coś zupełnie innego niż luźna wymiana myśli. To Twoja szansa na wymarzoną pracę, przepustka do lepszej przyszłości, innymi słowy - najpoważniejszy test ze znajomości języka! Dlatego też musisz się do niego dobrze przygotować./
Wacław Kisiel-Dorohinicki — psycholog, absolwent Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, certyfikowany trener kadr, licencjonowany doradca zawodowy, specjalizujący się w obszarach rozwoju osobistego, rynku pracy i biznesu. Prowadzi zajęcia ze studentami z zakresu doradztwa zawodowego na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Równolegle zajmuje się rekrutacją, projektując i przeprowadzając procesy selekcji kandydatów na różne stanowiska. Stały współpracownik wielu firm i instytucji szkoleniowych. Autor książki AntyMOBBING. Walcz o swoje prawa w miejscu pracy.
Małgorzata Kisiel-Dorohinicka — absolwentka Wydziału Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu marketingu i public relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Od 2005 roku specjalizuje się w doradztwie i szkoleniach z zakresu kreowania wizerunku, analizy kolorystycznej oraz zasad etykiety i savoir-vivre w biznesie.
Joanna Nosal-Charowska - absolwentka kierunku turystyka i rekreacja na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, kierunku public relations i marketing w UK International College na East London University oraz Chartered Institute for Securities and Investment w Londynie. Od wielu lat mieszka i pracuje w Wielkiej Brytanii. Ma doświadczenie w pracy w branży turystycznej i finansowej (m.in. dla Intercontinental Hotels Group, Corus Hotels Group, Lloyds Bank oraz Bank of New York Mellon). Obecnie pracuje w firmie consultingowej FMConsult jako konsultantka z zakresu prawa finansowego i inwestycji na rynkach finansowych.