Zespoły po polsku. Jak firmy działające na polskim rynku podnoszą swoją efektywność dzięki pracy zespołowej

Zespoły po polsku. Jak firmy działające na polskim rynku podnoszą swoją efektywność dzięki pracy zespołowej
Cena: 29,90zł   Dodaj do koszyka
Autor: Henryk Puszcz, Łukasz Dąbrowski, Michał Zaborek
Data wydania: 1 February 2012

Dlaczego zespołowa praca się opłaca? Czym dla Polaków jest współpraca z innymi? Czego o zespołach nauczyli się Amerykanie i Europejczycy? Czy można przekształcić dział firmy w skuteczny zespół? Jakie zadania ...
Format: 158x235     ISBN: 978-83-246-4579-4     EAN: 9788324645794

Opis książki

  • Dlaczego zespołowa praca się opłaca?
  • Czym dla Polaków jest współpraca z innymi?
  • Czego o zespołach nauczyli się Amerykanie i Europejczycy?
  • Czy można przekształcić dział firmy w skuteczny zespół?
  • Jakie zadania specjalne można powierzyć zespołowi?
  • Jak stworzyć realny zespół z ludzi, którzy spotykają się tylko wirtualnie?
Praca zespołowa — magiczne pojęcie, o którym się częściej mówi, niż je praktykuje.
Richard Koch, Słownik zarządzania i finansów

Praca zespołowa jest ciekawym i rozwijającym doświadczeniem, przeplatanym chwilami przyjemności i zniechęcenia. Z jednej strony towarzyszy jej poczucie sensu wspólnego działania, z drugiej członkowie zespołu przeżywają frustrację z powodu trudności w ułożeniu wzajemnych relacji. Jednak naprawdę efektywne i dobrze zarządzane grupy są w stanie osiągnąć rezultaty przekraczające możliwości wynikające z pracy jednostek. W psychologii społecznej zjawisko to nosi nazwę "efektu synergii" — jest to sytuacja, w której efekt zespołowy przekracza prostą sumę wkładów indywidualnych.

Dzięki pracy zespołowej 2+2=5 lub więcej!

Polacy prezentują zaangażowanie dla wspólnej sprawy przede wszystkim w sytuacjach zagrożenia. W codziennym życiu tendencja do współpracy z innymi bardzo maleje. Autorzy tej książki podjęli trud odszukania w polskiej rzeczywistości przykładów zespołów biznesowych, które przeczą powyższej tezie. Prezentują organizacje działające w Polsce (Skanska, Nestlé, Danone, Intel, At Media), których menedżerowie z dużym sukcesem praktykują promowanie w swoich firmach pracy zespołowej. Pokazują udane działania zespołów, ale i wskazują hipotetyczne zagrożenia. Podają także metody tworzenia skutecznych zespołów, sposoby zarządzania nimi oraz modele wdrażania pracy zespołowej w organizacji.


Dowiedz się więcej o książce, jej autorach oraz pobierz dodatkowe materiały »

Patron książki: