Sześć medali wartości

The Six Value Medals: The Essential Tool for Success in the 21st Century

Sześć medali wartości
Cena: 27,00zł   Dodaj do koszyka
Autor: Edward de Bono
Tłumacz: CezaryWelsyng
Data wydania: 23 March 2009

Punkt widzenia zależy od... osobistych wartości: podejmowanie trafnych i niesztampowych decyzji; przełamywanie tradycyjnych schematów myślenia; pełne wykorzystanie potencjału swoich mocnych stron. Myślenie poprzez wartości Edward de Bono jest znanym współczesnym ...
Format: 122x194     ISBN: 978-83-246-1639-8     EAN: 9788324616398

Opis książki

  • Punkt widzenia zależy od... osobistych wartości:
  • podejmowanie trafnych i niesztampowych decyzji;
  • przełamywanie tradycyjnych schematów myślenia;
  • pełne wykorzystanie potencjału swoich mocnych stron.

Myślenie poprzez wartości

Edward de Bono jest znanym współczesnym rewolucjonistą w dziedzinie myślenia. To Leonardo da Vinci kreatywności. Mikołaj Kopernik idei wychodzących poza logiczne schematy. Zygmunt Freud koncepcji lateralnych. Albert Einstein umysłu żądnego innowacji.

Edward de Bono zasłynął jako autor koncepcji myślenia lateralnego jako niezbędnego uzupełnienia rozumowania logicznego (wertykalnego). Jego słynna technika stosowania sześciu kapeluszy myślowych pozwala przełączać umysł w różne tryby pracy. Natomiast w książce Sześć medali wartości sięgnął po zjawisko wartości, omawiając ich rodzaje, źródła, cechy, a także korzyści i koszty wiążące się z ich obecnością w procesie podejmowania decyzji. De Bono zwraca uwagę, że wartości są wszędzie - są obecne nie tylko w naszym życiu osobistym, ale także pojawiają się przy rozwiązywaniu problemów zawodowych. Ciągle jednak wydają się nam zjawiskiem niejasnym i bardziej wirtualnym niż namacalnym. Czas przyjrzeć się im z bliska i poznać ich wagę.

Przystąp do rewolucji w myśleniu i dowiedz się, ile naprawdę mogą być warte Twoje decyzje:
  • wartości złote - podstawowe potrzeby Twoje i Twojej organizacji;
  • wartości srebrne - indywidualne cele i sposoby funkcjonowania;
  • wartości stalowe - istota jakości pracy;
  • wartości szklane - cechy wyróżniające Ciebie lub Twój produkt;
  • wartości drewniane - wpływ otoczenia na Twoje istnienie i rozwój;
  • wartości mosiężne - postrzeganie Twoich działań z różnych punktów widzenia.