Savoir vivre w eleganckim hotelu

~misia237k | 2009-03-18 14:40
czy jest coś o czym powinnam wiedzieć udając się w celach głównie biznesowych do eleganckiego hotelu? czy muszę zabierać ręcznik i suszarkę? jak są zasady w restauracjach i jak wygląda kwestia minibaru?

Odpowiedzi na pytanie

Odpowiedz na pytanie:


Liczba odpowiedzi: 1
~tomasz | 2009-03-18 18:58
w hotelach wyższej klasy masz ręczniki, które wymieniane są na czyste jak położysz je na podłogę w łazience. Suszarki też są dostępne, tak samo jak nici do szycia, czepek kąpielowy, szczoteczka do zębów, pilniczek do paznokci, szampon, odżywka, czy płyn do kąpieli. Często w hotelach znajdziesz też deskę do prasowania, a w pokojach typu superior czy rodzinnych czajnik, herbatę, kawę.
W każdym pokoju masz mini bar. Mini bar rozliczany jest wg zasad podanych w informatorze hotelowym - czasami nawet wyjęcie piwa na dłuższą chwilę z lodówki powoduje automatyczne nabicie, a czasami rozliczane jest to w ten sposób, że na koniec pobytu wypisujemy na formularzu ilość produktów przy ich nazwie.
Do hotelu radzę zabrać coś eleganckiego, jeżeli masz zamiar wybrać się na kolację - na kolację często mężczyźni nie sa wpuszczani bez marynarki czy w jeansach lub adidasach. Na śniadanie nie wypada też chodzić w kapciach czy klapkach, tylko w butach typu pantofle.
Jeżeli nie chcemy, żeby sprzątaczka nie wchodziła do naszego pokoju, wywieszamy etykietę - "nie przeszkadzać" (angielskie: do not disturb lub inny jej odpowiednik). To samo tyczy się sytuacji, kiedy chcemy aby nasz pokój posprzątać. W pokoju znajdziemy odpowiednie już przygotowane wywieszki.
Liczba odpowiedzi: 1

Powiązane porady

Znasz poradę w serwisie, która jest powiązana z zadanym pytaniem?

Mam poradę!