Jeżeli chcesz schudnąć i być zdrowszy spacer może być lepszy od biegania

Poradopedia.pl  |   |  + 0  |  Ocena: (głosy: 0)

Myślisz o uprawianiu sportu, żeby zrzucić zbędne kilogramy i być zdrowszym? Bieganie niekoniecznie musi być dla Ciebie najlepszym wyborem. Zwykły spacer może okazać się lepszą i zdrowszą decyzją.

Brak aktywności fizycznej sprzyja otyłości i naraża nas na wiele chorób. Aby być aktywnym fizycznie nie musisz chodzić na siłownię, ani biegać. Zwykły spacer jest lepszy dla Twojego zdrowia i Twojej wagi niż bieganie. 

Jakie są korzyści z chodzenia?

Chodzenie obniża ciśnienie krwi, reguluje poziom cukru i zmniejsza ryzyko zawału serca oraz udaru. W ten sposób obniżasz także zły cholesterol (LDL) i podwyższasz ilość dobrego cholersterolu (HDL). Wzmacnia także kości, mięśnie i stawy. Oczywiście także pozwala spalić zbędne kalorie i zrzucić wagę!

Spacer odbije się nie tylko na Twoim zdrowiu fizycznym, ale także psychicznym. Badania dowodzą, że spacer dobrze wpływa na samopoczucie, dodaje energii i zapewnia lepszy sen. To bardzo dobry sposób na obniżenie poziomu stresu i walkę z depresją.

Spacer nic nie kosztuje!

Aby chodzić, nie potrzebujesz żadnych specjalnych butów, ubrań ani karty członkowskiej. Do spacerowania wystarczą zwykłe wygodne buty. Trochę inaczej wygląda to w przypadku biegania, gdzie o wiele większą uwagę musisz przywiązywać do właściwej amortyzacji i korekcji ewentualnych wad, jeżeli nie chcesz nabawić się kontuzji. Trudno także biegać w zwykłym ubraniu, które nie zapewni odpowiedniej swobody ruchu, odprowadzania potu i przewiewności.

Dlaczego chodzenie jest zdrowsze od biegania?

Spacer jest także zdrowszy od biegania, przede wszystkim ze względu na o wiele mniejsze ryzyko kontuzji. Podczas biegania nacisk masy ciała na nogę jest zazwyczaj ok. 2 razy większy niż podczas zwykłego chodzenia, co może skutkować kontuzjami, problemami ze stawami i ścięgnami. W trakcie biegania ciało intensywnie się poci i trudno obyć się bez prysznica, a zbyt częste kąpiele nie są korzystne dla naszego zdrowia.

--

Bieganie z pewnością pozwoli Tobie spalić więcej kalorii w krótszym czasie - zazwyczaj w ciągu minuty możesz spalić 2-3 razy więcej kalorii niż maszerując. Pomimo tego dzięki braku konieczności przebierania się w strój sportowy i kąpieli możesz chodzić o wiele częściej i więcej.

Pomyśl jak wygląda Twój dzień i postaraj się wykorzystać więcej okazji do marszu. Nie musisz wszędzie jeździć samochodem, zamiast sterczeć na przystanku możesz przejść się trochę dalej, zamiast windy wybierz czasami schody.

Wyjście na spacer to znakomita okazja do ochłonięcia po pracowitym dniu, do uporządkowania myśli, planowania i do przemyślenia najważniejszych spraw. Spróbuj i zobacz o ile lepiej będziesz się czuć!

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz: