Stawiamy trójkąt ostrzegawczy na drodze. W zależności od tego, gdzie się znajdujemy ustawiamy go w odległości 100 m (autostrady i drogi ekspresowe), 30 - 50 m (poza obszarem zabudowania), nie więcej niż 1 m (na obszarze zabudowanym).
W niektórych krajach należy stosować również kamizelkę odblaskową - dotyczy to każdorazowego wyjścia z samochodu w miejscu innym niż parking.
2. Blokujemy samochód
Samochód zostawiamy na biegu, zaciągamy hamulec ręczny. Jeśli mamy pod ręką coś ciężkiego np. cegłę - podkładamy pod koło - z przeciwnej strony, niż ta po której złapaliśmy gumę. Samochód blokujemy po to, aby nie odjechał on nam podczas wymiany albo nie spadł z lewarka.
3.Ściągamy kołpak
Ubieramy rękawiczki, chwytamy kołpak z dwóch stron (kciukami i palcami wskazującymi) i mocno szarpiemy. Jeśli nie zejdzie, wówczas możemy podważyć go za pomocą śrubokrętu jednak jeśli kołpak jest plastikowy to istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że pęknie.
4. Luzujemy śruby
Przed podniesieniem samochodu należy poluzować śruby w tym kole, w którym złapaliśmy gumę. W tym celu wyciągamy odpowiedni klucz do odkręcania śrub w kole. Poluzowanie ich za pomocą klucza i rąk może okazać się niemożliwe - zwłaszcza dla słabszych pań. Jeśli nie uda nam się ich poluzować ręcznie wówczas stajemy na lewarku jedną nogą i delikatnie podskakujemy zachowując równowagę.
5. Mocujemy lewarek
Punkty, w których należy zamocować lewarek oznaczone są za pomocą specjalnych wgłębień.
6. Podnosimy samochód
Samochód podnosimy na taką wysokość, aby można było wymienić koło. Nie podnosimy go tak wysoko jak się tylko da - może to doprowadzić do utraty stabilności samochodu (może spaść z lewarka i zrobić sobie i nam krzywdę).
7. Odkręcamy śruby
Odkręcając śruby należy zapamiętać miejsce każdej z nich. Śruby powinny później trafić w to samo miejsce. Niedopasowanie gwintu może spowodować samoistne odkręcenie się koła.
8. Ściągamy koło
Przebite koło ściągamy spokojnie, bez nerwów, delikatnie, tak aby nie doprowadzić do utraty stabilności auta.
9. Zakładamy nowe koło
Zakładamy koło zapasowe w taki sposób, aby otwory na śruby się ze sobą pokrywały.
10. Wkręcamy śruby
Śruby mocujemy na początku palcami. Po zamocowaniu jednej mocujemy śrubę przeciwległą. Po zamocowaniu ich za pomocą rąk dokręcamy je kluczem tyle ile się da (nie używamy teraz do pomocy nóg!).
11. Opuszczamy samochód na ziemię
Samochód sprowadzamy na ziemię. Wyciągamy lewarek i go chowamy na swoje miejsce.
12. Dokręcamy śruby
Jak już auto stoi stabilnie na ziemi dokręcamy mocno śruby za pomocą klucza. Słabsze osoby mogą teraz użyć nogi - jednak nie należy skakać po kluczu, aby nic nie uszkodzić oraz móc w przyszłości je odkręcić.
Uwaga! W przypadku posiadania felg aluminiowych ( tzw. alufelgi) istnieje duże prawdopodobieństwo, że kołpaków nie ma. Wtedy nie należy nic szarpać ani podważać śrubokrętem bo można się zmęczyć, a nawet coś uszkodzić.