Numer telefonu - jak przenieść do innego operatora?

Poradopedia.pl  |   |  + 4  |  Ocena: (głosy: 1)

Od 6 lipca 2009 roku znacznie uproszczono procedurę zmiany operatora przy jednoczesnym zachowaniu starego numeru. Obecnie jest to usługa bezpłatna.

Przenieść numer możemy do tego operatora, który oferuję usługę przeniesienia numeru. W tym względzie są pewne ograniczenia w ramach marek należących do tego samego operatora, np. przeniesienie numeru z konta Simplus do abonamentu w ramach PlusGSM realizowane jest zgodnie z procedurami ustalonymi przez operatora.

Nie ma natomiast znaczenia u jakiego operatora obecnie jesteśmy - możemy przenieść numer telefonu zarówno przy podpisanej umowie na abonament jak też i usługę typu pre-paid (telefon na kartę).

W przypadku umowy abonenckiej dobrze jest upewnić się co do warunków rozwiązania umowy z operatorem. Jeżeli wraz z podpisaniem umowy zakupiliśmy na promocyjnych warunkach aparat telefoniczny, to zazwyczaj jesteśmy związani z operatorem przez określony czas i zerwanie umowy wiąże się z zapłatą kar umownych. W takiej sytuacji lepiej jest poczekać z przeniesieniem numeru do końca umowy.

Jeżeli korzystamy z telefonu na kartę (pre-paid) to niezbędnym warunkiem do przeniesienia numeru jest rejestracja numeru na swoje nazwisko u dotychczasowego operatora. Jeżeli tego jeszcze nie zrobiliśmy, to przed rozpoczęciem przeniesienia numeru powinniśmy w pierwszej kolejności dokonać rejestracji.

Przeniesienie numeru do innego operatora - krok po kroku

Procedura przeniesienia numeru sprowadza się do następujących kroków:

  1. Wybór nowego operatora
  2. Złożenie wniosku o przeniesienie numeru do nowego operatora
  3. Wypowiedzenie dotychczasowej umowy z równoczesnym wnioskiem o przeniesienie numeru do nowego operatora
  4. Podpisanie umowy z nowym operatorem.

1. Wybór nowego operatora

Przede wszystkim musimy wybrać operatora, który oferuję usługę przeniesienia numeru - w praktyce nie jest to żadnym problemem.
Następnie warto przyjrzeć się dokładnie ofertom poszczególnych operatorów - w końcu nie zmieniamy operatora po to, żeby płacić więcej czy też mieć gorszy poziom usług.
Obecnie większość operatorów oferuje preferencyjne warunki dla klientów przenoszących numer od innych operatorów.

2. Złożenie wniosku o przeniesienie numeru do nowego operatora

Przed rozwiązaniem umowy z dotychczasowym operatorem musimy zwrócić się z wnioskiem o przeniesienie numeru do nowego operatora. Wniosek składa się na formularzu operatora, który znajdziemy w każdym punkcie obsługi klienta. Operator może także udostępnić taką możliwość na swojej stronie internetowej.
Nowy operator ma obowiązek rozpatrzyć wniosek w ciągu 6 godzin roboczych jeżeli wniosek został złożony osobiście, a 3 dni robocze w innym wypadku (np. przy zgłoszeniu przez internet lub pocztą).

3. Wypowiedzenie dotychczasowej umowy z równoczesnym wnioskiem o przeniesienie numeru do nowego operatora

Z chwilą potwierdzenia możliwości przeniesienia numeru przez operatora najprostszym sposobem na wszystkie formalności jest podpisanie umowy z nowym operatorem i udzielenie mu pełnomocnictwa do załatwienia spraw z naszym dotychczasowym operatorem (przeniesienie numeru oraz rozwiązanie umowy).


Jeżeli nowy operator nie oferuje nam takiej możliwości lub też lubimy załatwiać pewne sprawy sami, to powinniśmy się udać do dotychczasowego operatora i samodzielnie złożyć wypowiedzenie umowy z wnioskiem o przeniesienie numeru do nowego operatora.

Przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem, a na wyraźne żądanie klienta przeniesienie numeru powinno nastąpić w terminie 1 dnia roboczego od dnia zawarcia umowy z nowym dostawcą.

Dobrze jest pamiętać o tym, że w praktyce może to oznaczać niedostępność naszego numeru w trakcie przenoszenia, co zgodnie z przepisami nie powinno trwać dłużej niż 24 godziny.

4. Podpisanie umowy z nowym operatorem

Oczywiście jeżeli nie zrobiliśmy tego wcześniej upraszczając wszelkie formalności, to umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z nowym operatorem podpisujemy w momencie otrzymania od dotychczasowego operatora zgody na przeniesienie numeru. Podpisanie umowy na samym początku ma zazwyczaj dwie ważne zalety:
  • cały proces jest prostszy i szybszy - odwiedzamy tylko nowego operatora i robimy to tylko jeden raz,
  • operatorzy na czas "przeniesienia numeru" oferują nam tzw. "numer tymczasowy", który może być nam potrzebny podczas procesu przeniesienia numeru, a który automatycznie przejmuje nasz stary numer po zakończeniu procesu.

Dlaczego warto przenieść numer?

  • żeby skorzystać z oferty bardziej dopasowanej do naszych potrzeb
  • żeby płacić mniejsze rachunki
  • żeby skorzystać z ciekawych promocji oferowanych przez innych operatorów
  • żeby skorzystać z promocji oferowanych specjalnie dla nowych klientów przenoszących numer
  • przeniesienie numeru jest bezpłatne

 

Najważniejsze fakty dotyczące przeniesienia numeru do nowego operatora:

  • żeby przenieść usługę pre-paid (telefon na kartę), musimy ten numer wcześniej zarejestrować na nasze nazwisko u obecnego operatora,
  • nie zapominajmy o karach umownych związanych z wcześniejszym wypowiedzeniem umowy dotychczasowemu operatorowi - sprawdź wcześniej swoją umowę!
  • większość operatorów wyręcza klientów z wszystkich formalności związanych z przeniesieniem numeru - wystarczy jedna wizyta z dowodem osobistym i podpisanie stosownego wniosku, umowy oraz pełnomocnictwa,
  • nowy operator ma 6 godzin roboczych na rozpatrzenie osobiście złożonego wniosku o przeniesienie numeru, a 3 dni robocze na rozpatrzenie wniosku złożonego w inny sposób,
  • przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem,
  • na wyraźne żądanie abonenta przeniesienie następuje w ciągu 1 dnia roboczego od zawarcia umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru.

 

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz:


Liczba komentarzy: 4
~Olala | 2013-02-25 12:03
ja również zmieniałam operatora telefonu stacjonarnego, ale szczerze mówiąc nie miałam większych problemów. Znalazłam dużo, dużo lepszą ofertę, bardzo fajne abonamenty i niskie ceny i przeniosłam się do telekomunikacji nom. Nie chcę pisać gdzie wcześniej byłam, ale ciężko porównać nom do czegoś innego, jak dla mnie są najlepsi :)
~gość | 2011-05-26 23:09
Od dwóch operatorów przenosiłem (pierwszy tyle trudności robił że ho,ho drugi nie wyraził zgody.A tak ładnie piszą---że w chwilę.
rbrys | 2010-04-06 12:20
Możliwość przeniesienia numeru nie zmienia skutków umów zawartych z dotychczasowymi operatorami oraz tego, że operator do którego chcemy się przenieść, musi oferować usługę przeniesienia do niego numeru.
Oznacza to, że jeżeli podpisaliśmy umowę na warunkach promocyjnych na określony okres czasu, to wypowiedzenie tej umowy przed upływem tego czasu będzie wiązało się z koniecznością zapłaty kary umownej.
Co do usługi przeniesienia numeru: operator musi mieć techniczne możliwości zaoferowania usługi, w przypadku telefonu stacjonarnego może takich możliwości nie mieć.
~tatchacik | 2010-03-27 07:57
Przeniosłem telefon stacjonarny z TPSA do Tele2. Po jakimś czasie chciałem przenieść do Netii i zaczęły się schody. Okazało się, że nie ma takiej bezpłatnej możliwości (telefon na linii TPSA)- można jedynie wrócić do TPSA na rok lub zapłacić 300 zł kary.

Najnowsze porady