Jak być dobrze zorganizowanym?

Poradopedia.pl  |   |  + 0  |  Ocena: (głosy: 0)

Dobra organizacja to połowa sukcesu. Warto być dobrze zorganizowanym zwłaszcza przy dzisiejszym tempie życia. Jeśli masz wrażenie, że ciągle brakuje Ci czasu a każdą czynność wykonujesz chaotycznie, nerwowo i bez przemyślenia, przeczytaj poniższy tekst. Bo właśnie do Ciebie skierowane są przedstawione w nim wskazówki.

1. Zaplanuj działania

Dobrą organizacją powinieneś się wykazywać nie tylko w pracy, ale też we własnym domu. Zacznij więc od ułożenia dobrego planu. Rób codziennie listę spraw do załatwienia na następny dzień, zapisuj godziny spotkań i staraj się zawsze być na miejscu punktualnie albo nieco wcześniej – będziesz miał czas np.: na wypicie dodatkowej kawy albo herbaty.

Możesz także założyć kalendarz (również w wersji komputerowej) i zapisywać w nim wszystkie ważne zadania do wykonania oraz spotkania przypadające na następne dni bądź miesiące. Pamiętaj tylko, aby wykreślać wszystkie do tej pory załatwione sprawy – unikniesz w ten sposób chaosu.

2. Podziel zadania według ich ważności

Robiąc notatki staraj się podzielić wszystkie sprawy i zadania na bardzo pilne, ważne i mniej ważne. Każdy dzień zaczynaj od realizacji najpilniejszej sprawy i doprowadź ją do końca w skupieniu. Następnie przejdź do kolejnego zadania o nieco mniejszej ważności, itd.

Aby każdego, następnego dnia zrealizować zamierzone zadania, postaraj się zrezygnować albo chociaż ograniczyć czynności, które tak naprawdę niczemu nie służą (np.: plotkowanie przez telefon czy surfowanie po Internecie).

3. Nie odkładaj ważnych spraw na później

Jeśli otrzymałeś ważne zadanie do wykonania, zabierz się za nie od razu. Nie trać czasu na ponowne wracanie do tematu tylko rób wszystko na bieżąco, również jeśli chodzi o czynności domowe takie jak pranie czy zmywanie naczyń.

4. Dbaj o porządek w miejscu pracy jak i w domu

Dobra organizacja polega na utrzymywaniu porządku wokół siebie. Każdy przedmiot powinien mieć swoje miejsce, bo inaczej pogubisz się i nie będziesz w stanie funkcjonować ze spokojem. Dlatego też uporządkuj swoje stanowisko pracy (porządek na pulpicie komputera jak i na biurku zdecydowanie ułatwi Twoją pracę). Podobnie w domu – nie przechowuj niepotrzebnych bibelotów i karteczek z nieaktualnymi zapiskami.

5. Bądź sumienny i dokładny

Każde zadanie wykonuj z pełnym zaangażowaniem do samego końca. Postaraj się, aby nic w tym czasie nie zakłóciło Twojej pracy (uprzedź kolegów, że masz pilny projekt do wykonania i przez pewien czas będziesz dla nich niedostępny).

Nie spiesz się, bo wówczas nie trudno o pomyłkę a z pewnością nie chciałbyś wracać ponownie do tej samej sprawy, nad którą i tak wystarczająco długo pracowałeś.

6. Pomyśl o sobie

Organizując świat wokół siebie, nie zapomnij o przyziemnych, ludzkich potrzebach. Od czasu do czasu zrób sobie krótką przerwę pomiędzy kolejnymi zadaniami. Rozprostuj kości, zaczerpnij świeżego powietrza, zjedź kanapkę, wypij herbatę/kawę.

Do pracy przychodź wypoczęty (zapewnij sobie codziennie minimum 7 godzin spokojnego snu). Stosuj zdrową dietę i dużo się ruszaj. I pamiętaj, że ludziom zorganizowanym żyje się dużo łatwiej i spokojniej.

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz: