Kiedy należy odejść z pracy?

Poradopedia.pl  |   |  + 0  |  Ocena: (głosy: 0)

Decyzja o zmianie pracy może wynikać z różnych przyczyn. Brak szansy na awans czy zbyt niskie zarobki zmuszają nie jednego z nas do podjęcia tej trudnej decyzji. Kiedy powinieneś zastanowić się nad odejściem z pracy? To tylko niektóre z powodów:

Niskie wynagrodzenie

To najczęstszy powód zmiany pracy. Jeśli uważasz, że Twoje wynagrodzenie jest nieadekwatne do zakresu obowiązków i umiejętności, powinieneś pomyśleć nad zmianą pracy. Zanim jednak to zrobisz, może warto porozmawiać z przełożonym o ewentualnej podwyżce albo chociaż premii.

Zerowe szanse na awans i rozwój zawodowy

Taka sytuacja ma miejsce zwykle w małych przedsiębiorstwach, w których wykonywane są rutynowe obowiązki. Jeśli zaś Ty nastawiony jesteś na nowe wyzwania i pogłębianie swoich umiejętności a widzisz, że firma nie zapewni Ci ani odpowiednich szkoleń, ani przejścia na wyższy szczebel - masz wówczas ograniczoną możliwość doskonalenia zawodowego i "stoisz w miejscu". W tym momencie musisz pomyśleć, czy warto "marnować się" u takiego pracodawcy.

Brak kultury organizacyjnej

W każdym przedsiębiorstwie panuje określona kultura organizacyjna, która ma wpływ na atmosferę pracy. Jeśli masz problemy z dostosowaniem się do panujących zasad albo przeszkadza Ci zbyt sztywna atmosfera, to może należy zmienić otoczenie i tym samym pracę.

Zmiana warunków pracy

Z tego powodu też odchodzi wielu pracowników. Nie każdy bowiem może dostosować się do zmiany w godzinach pracy czy co gorsza do zmiany siedziby firmy, której często towarzyszy przeprowadzka do innego miasta. Takie modyfikacje powodują u ludzi brak poczucia bezpieczeństwa, na którym przecież zależy każdemu pracownikowi. Jeśli Twoja firma często wprowadza podobne zmiany, może warto zmienić pracodawcę.

Brak odpowiednich narzędzi pracy

Każdy pracownik, aby rzetelnie wykonywać swoje obowiązki, potrzebuje narzędzi pracy, m.in.: samochodu, komputera, telefonu, przyborów biurowych. Brak tych narzędzi albo wadliwe ich działanie uniemożliwia prawidłowe wykonywanie zadań. Jeśli takie sytuacje należą w Twojej firmie do nagminnych a każda prośba o naprawę usterki czy zakup nowej klawiatury spotyka się z ignorancją szefa, pomyśl o tym czy warto się tak dalej męczyć.

Toksyczny szef

Ciągłe pretensje, złośliwe komentarze i niesprawiedliwe traktowanie ze strony przełożonego powinny być sygnałem ostrzegawczym. Zanim jednak podejmiesz jakąkolwiek decyzję, zastanów się co jest nie tak: czy sytuacja ta wynika z "trudnego charakteru" szefa czy może w Twoim zachowaniu jest coś, co go do tego prowokuje. Jeśli sobie nie masz absolutnie nic do zarzucenia (prawidłowo i rzetelnie wykonujesz swoje obowiązki) i uważasz, że dalsza współpraca nie ma sensu, poszukaj sobie innej pracy zanim całkowicie stracisz nerwy i zdrowie.

Zanim jednak podejmiesz decyzję o odejściu z pracy, przemyśl to jeszcze raz na spokojnie. Pamiętaj, że poznanie kultury organizacyjnej firmy może zająć Ci nawet 3 lata - tyle bowiem potrzeba, aby dostosować się do panujących zasad i stać się w pełni produktywnym pracownikiem. Ponadto pracodawcy nie przepadają za tzw. "jumperami" - osobami, które często zmieniają pracę (rekordziści nawet po kilkanaście razy w ciągu 2-3 lat) - weź to pod uwagę zanim powiesz "odchodzę".

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz: